Sebevražedné chování u žáků 1. část
Téma sebevražedného chování u žáků s sebou nese řadu pojmů, ve kterých se naučíme orientovat. Podíváme se na faktory, které přináší riziko sebevražedného jednání, a nezapomeneme ani na varovné signály, které můžeme u žáka, přemýšlejícího o sebevraždě, pozorovat.
Supervize pro školní psychology
Supervize nabízí prostor, kde se můžeme v bezpečném a podporujícím prostředí podělit o svoje úspěchy, výzvy i nejistoty. Společně pak objevujeme nové perspektivy, rozvíjíme dovednosti a posilujeme Vaši sebedůvěru. Supervize vyžaduje aktivní účast. Účastníci si přinášejí vlastní témata, která mohou souviset například s příběhy dětí, s pracovními vztahy apod. Pro účast na supervizi je třeba mít funkční kameru i mikrofon. Ze supervizí se nepořizují záznamy setkání.
Sebevražedné chování u žáků 2. část
V druhé části se zaměříme na práci se sebevražedným žákem. Jak může pedagog intervenovat, jak konkrétně postupovat v souladu s legislativou, a jak žákovi co nejefektivněji pomoci. Vyzkoušíme si na vlastní kůži podpůrný rozhovor a prostor bude i pro následnou diskuzi, co se během rozhovorů osvědčuje či na co si dávat pozor.
Supervize pro pedagogy
Supervize nabízí prostor, kde se můžeme v bezpečném a podporujícím prostředí podělit o svoje úspěchy, výzvy i nejistoty. Společně pak objevujeme nové perspektivy, rozvíjíme dovednosti a posilujeme Vaši sebedůvěru. Supervize vyžaduje aktivní účast. Účastníci si přinášejí vlastní témata, která mohou souviset například s příběhy dětí, s pracovními vztahy apod. Pro účast na supervizi je třeba mít funkční kameru i mikrofon. Ze supervizí se nepořizují záznamy setkání.
Krizová intervence ve školním prostředí 1.-4. část
S krizovými situacemi se setkáváme ve školním prostředí velmi často. V první části našeho cyklu se seznámíme se základními pojmy, které se pojí s tématem krizové intervence. Rozlišíme různé typy krizí, se kterými se potýkají žáci, jejich rodiče nebo sami pedagogové a zaměříme se na jejich projevy. Ve druhé části se podíváme na techniky, které v rámci krizové intervence využíváme a na jednotlivé fáze krizového rozhovoru. Seznámíme se s nimi nejen po stránce teoretické, ale také po stránce praktické, prostřednictvím modelových rozhovorů. Nedílnou součástí práce s krizí je pochopit, jakou roli v ní hrají naše emoce. Cílem této části bude porozumět, s jakými emocemi se v krizi setkáváme. Naučíme se pracovat nejen s těmi, které prožívá člověk naproti nám, ale i s těmi vlastními. Pomocí modelových rozhovorů si vyzkoušíme konkrétní situace, se kterými se nejčastěji ve školním prostředí setkáváme. Krizové situace jsou náročné nejen pro zasaženého krizí, ale i pro ty, kteří v dané situaci pomáhají. V této části se zaměříme, jak se může pedagog v roli interventa ošetřit. Vyzkoušíme si různé relaxační techniky, které můžeme využít nejen pro sebe, ale zároveň se naučíme, jak je aplikovat v rámci krizové intervence.
Úzkostné poruchy 1. část
Tyto poruchy aktuálně patří k nejčastějším psychickým poruchám, se kterými se ve škole u žáků setkáváme. Vysvětlíme si různorodé projevy úzkosti a povíme si o nejčastějších úzkostných poruchách (sociální fobie, panická porucha, generalizovaná porucha).
Úzkostné poruchy 2. část
Ve druhé části o tématu úzkostných poruch si vyzkoušíme vést mapující a podpůrný rozhovor se žákem. Vyzkoušíme si nabídnout žákovi rozmanité techniky. Povíme si také o možných formách podpory v prostředí školy.
Relaxační techniky
Jako pedagogové můžeme žákům předat nástroje, které jim pomůžou zmírnit projevy stresu a úzkosti. Vyzkoušíme si rozmanité relaxační techniky, které budete moci využít přímo ve třídě.
Sebereflexe v práci pedagoga
Na tomto webináři se zaměříme na možnost využití technik sebereflexe a sebehodnocení, které Vám umožní lépe porozumět svým silným a slabým stránkám. Budete mít příležitost prozkoumat vlastní pedagogické dovednosti a identifikovat oblasti pro další rozvoj, naučit se praktické metody sebehodnocení, které můžete integrovat do své každodenní praxe a stanovíte si jasné a dosažitelné cíle pro svůj osobnostní a profesní rozvoj.