Krizová intervence ve školním prostředí 1.-5. část
S krizovými situacemi se setkáváme ve školním prostředí velmi často. V první části našeho cyklu se seznámíme se základními pojmy, které se pojí s tématem krizové intervence. Rozlišíme různé typy krizí, se kterými se potýkají žáci, jejich rodiče nebo sami pedagogové a zaměříme se na jejich projevy. Ve druhé části se podíváme na techniky, které v rámci krizové intervence využíváme a na jednotlivé fáze krizového rozhovoru. Seznámíme se s nimi nejen po stránce teoretické, ale také po stránce praktické, prostřednictvím modelových rozhovorů. Nedílnou součástí práce s krizí je pochopit, jakou roli v ní hrají naše emoce. Cílem této části bude porozumět, s jakými emocemi se v krizi setkáváme. Naučíme se pracovat nejen s těmi, které prožívá člověk naproti nám, ale i s těmi vlastními. Pomocí modelových rozhovorů si vyzkoušíme konkrétní situace, se kterými se nejčastěji ve školním prostředí setkáváme. Krizové situace jsou náročné nejen pro zasaženého krizí, ale i pro ty, kteří v dané situaci pomáhají. V této části se zaměříme, jak se může pedagog v roli interventa ošetřit. Vyzkoušíme si různé relaxační techniky, které můžeme využít nejen pro sebe, ale zároveň se naučíme, jak je aplikovat v rámci krizové intervence.
Sebevražedné jednání u žáků 1. a 2. část
První část: Téma sebevražedného chování u žáků s sebou nese řadu pojmů, ve kterých se naučíme orientovat. Podíváme se na faktory, které přináší riziko sebevražedného jednání, a nezapomeneme ani na varovné signály, které můžeme u žáka, přemýšlejícího o sebevraždě, pozorovat.
Druhá část: Zaměříme se na práci se sebevražedným žákem. Jak může pedagog intervenovat, jak konkrétně postupovat a jak žákovi co nejefektivněji pomoci. Vyzkoušíme si na vlastní kůži podpůrný rozhovor a prostor bude i pro následnou diskuzi, co se během rozhovorů osvědčuje či na co si dávat pozor.
Webinář zahrnuje celkem 2 online setkání.
Učitel a asistent pedagoga v běžné ZŠ
Jak efektivně nastavit spolupráci mezi učitelem a asistentem pedagoga? Na webináři poskytneme praktické rady a tipy, jak společně vytvořit optimální podmínky pro vzdělávání žáků v běžné základní škole. Budeme se věnovat klíčovým aspektům spolupráce, včetně jasného rozdělení kompetencí, komunikace a zvládání náročných situací. Ukážeme Vám, jak může vzájemná spolupráce přispět nejen k podpoře žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, ale i ke zlepšení celkového klimatu třídy.
Obsah webináře:
Zásady spolupráce a komunikace
Potřeby učitele i asistenta pedagoga
Vymezení kompetencí učitele a asistenta pedagoga
Praktické nástroje a doporučení
Faktory ohrožující spolupráci, rizika a výzvy
Doporučení pro přípravu a společné plánování
Inspirace z praxe
Tento webinář je vhodný pro učitele, asistenty pedagoga, speciální pedagogy, školní psychology a všechny, kdo chtějí zlepšit spolupráci ve školním prostředí a podpořit rozvoj dětí i celé třídy.