Podpora žáků s psychickými problémy
16 hodin|PrahaSeminář je zaměřen na osvojení si znalostí v oblasti nejčastějších psychických poruch, se kterými se u žáků základních a středních škol aktuálně nejvíce setkáváme. Seminář si dále klade za cíl vybavit účastníky komunikačními a podpůrnými strategiemi v kontaktu se žáky, kteří trpí psychickými poruchami. Součástí kurzu tedy budou nejen teoretické informace, ale i praktické tipy, jak můžeme žáky u jednotlivých poruch podpořit.
Krizová intervence pro pedagogické pracovníky
64 hodin|PrahaKurz je určen pro všechny pedagogické pracovníky, kteří chtějí získat potřebné znalosti a dovednosti v oblasti krizové intervence ve školním prostředí. Vedle teoretických základů si mohou účastníci kurzu prakticky nacvičit, jak rozpoznat krizi u svých žáků, jejich rodičů nebo svých kolegů a jak s ní následně pracovat. Během čtyř dvoudenních setkání se zaměříme na stěžejní témata, která se nejčastěji právě ve školách objevují.
Benefitem tohoto kurzu jsou, vedle čtyř dvoudenních setkání, online konzultace nad konkrétními případy, se kterými se účastníci aktuálně potýkají.
Šikana a její řešení
16 hodin|PrahaTento seminář je zaměřen na osvojení si teoretických znalostí v oblasti šikany v třídních kolektivech a také na získání praktických komunikačních dovedností důležitých při vyšetřování šikany. Součástí kurzu tedy budou nejen teoretické informace, ale zároveň nácviky vedení rozhovoru s jednotlivými účastníky šikany a také s rodiči. Účastníci budou rovněž seznámeni s legislativní oporou v rámci řešení šikany, porozumí psychologickým charakteristikám oběti a agresora, pochopí některé chyby objevující se při vyšetřování šikany a budou umět rozpoznat šikanu od jiných forem chování, například od škádlení. Kurz účastníky také seznámí s možnostmi řešení výskytu šikany v třídním kolektivu a se základním intervenčním programem ve třídě.
Efektivní komunikace s rodiči
16 hodin|PrahaObsah semináře je zaměřen na rozvíjení znalostí a dovedností potřebných pro efektivní komunikaci učitele s rodiči. Seznamuje účastníky s komunikačními strategiemi, které pomáhají zvládat mnohdy velmi náročné a vypjaté rozhovory. Důležitou součástí semináře jsou praktické nácviky jednotlivých technik vedení rozhovoru. Pozornost bude věnována také vlastní sebereflexi emocí a postojů účastníků
Kurz pro začínající školní psychology
32 hodin|PrahaVzdělávací program je zaměřen na získání znalostí a rozvoj dovedností, které jsou potřebné pro práci školního psychologa. V průběhu kurzu se účastníci dozví informace související s pozicí školního psychologa, pracovní náplní a s možnostmi spolupráce s externími organizacemi. V kurzu se také budeme zaměřovat na práci s třídními kolektivy, která je ve školách velmi žádaná a v níž je nezbytná znalost dynamiky třídy, preventivních programů, intervencí v případě výskytu šikany a další.
Důležitou součástí práce školního psychologa jsou individuální konzultace s žáky. Proto se v kurzu budeme věnovat nejčastějším psychickým potížím, s kterými se žáci, případně jejich rodiče, obracejí na školního psychologa a budeme detailně probírat možnosti podpory těchto klientů. Nedílnou součástí kurzu bude také téma podpory pedagogického sboru a možnosti práce s ním. Prostor bude věnován i oblasti sebepéče a duševní hygieny školního psychologa. Benefitem kurzu pro všechny účastníky je možnost absolvovat online formou intervizní nebo supervizní setkání. Tento benefit je možné využít během doby trvání kurzu nebo po jeho absolvování.
Vedení podpůrného rozhovoru se žákem
16 hodin|Praha, BrnoTento kurz je zaměřen na posílení Vašich dovedností v oblasti vedení podpůrného rozhovoru s dětmi. Probereme praktické nástroje a techniky, které Vám pomohou budovat důvěru, posilovat vztahy a efektivně komunikovat s dětmi ve školním prostředí. Kurz vedení podpůrného rozhovoru s dítětem vám poskytne nejen teoretické znalosti, ale také praktické dovednosti, které budete moci okamžitě aplikovat ve vaší pedagogické praxi.
Využití KBT v práci školního psychologa a speciálního pedagoga
48 hodin|PrahaStručně se seznámíme se základními principy kognitivně behaviorálního přístupu a ukážeme si způsoby, jak ho můžeme efektivně aplikovat ve školním prostředí. Zaměříme se na konkrétní situace a případy, se kterými se školní psychologové/speciální pedagogové/sociální pedagogové setkávají, a jak může KBT přispět k řešení těchto situací. Součástí kurzu budou konkrétní kazuistiky z vlastní praxe lektora, praktické ukázky a nácviky.
Relaxační techniky
16 hodin|Praha, BrnoNa tomto semináři se budeme věnovat tématu relaxačních technik a jejich využití v každodenním životě. Představíme si techniky a nástroje, které Vám umožní nalézt úlevu od stresu a napětí. Zmíníme také techniky, které jsou vhodné pro práci se žáky ve třídě.
Práce se stresem ve školním prostředí
16 hodin|Brno, PrahaTento seminář je zaměřen na získání poznatků o mechanismu působení stresu se zaměřením na techniky jeho zvládání jak v tělesné, tak myšlenkové rovině. Účastníci budou moci reflektovat vlastní rizikové faktory pro rozvoj škodlivého působení stresu v jejich každodenním životě. Prostor bude věnován také souvislostem působení dlouhodobého stresu a syndromu vyhoření.
Podpora žáků s psychickými problémy #2
16 hodin|PrahaTento praktický seminář navazuje na kurz Podpora žáka s psychickými problémy a je zaměřen na praktické nácviky dovedností v rámci podpory žáků. Bude prostor pro sdílení a reflexi jednotlivých případů. Jsou vítány vlastní případy účastníků.
Jak pracovat se třídou, aby nám to fungovalo
32 hodin|PrahaKurz je zaměřen na osvojení znalostí a dovedností při práci se třídou. Je kladen důraz na podporu zdravých vztahů mezi žáky a vytváření bezpečného třídního klimatu. Cílem je účastníkům nabídnout možnost zorientovat se v aplikaci různorodých technik a aktivit pro různé věkové skupiny a typy tříd. A to tím způsobem, aby pedagogové byli schopni zvolit správnou techniku, vyhodnotit rizika s ní spojená a uměli reagovat na krizové situace, které přirozeně přichází. Během kurzu budou mít účastníci možnost si sami zažít a vyzkoušet různé aktivity a techniky. Dále je při kurzu kladen důraz na nabytí vlastních kompetencí, zvládání a rozpoznávání vlastních emocí a práce s nimi.
Sebevražedné jednání u žáků
16 hodin|PrahaKurz je určen pro pedagogické pracovníky, kteří chtějí získat potřebné znalosti a dovednosti, jak pracovat s žáky, kteří mluví o sebevraždě nebo jeví známky sebevražedného jednání.
Zaměříme na typologii sebevražd a možné spouštěče, oddělíme černé myšlenky od plánování konkrétních kroků sebevraždy a povíme si o varovných signálech, které nám mohou napovědět, že žák o tomto kroku uvažuje.
Na kurzu si vyzkoušíme, jak mluvit s žákem, který jeví známky sebevražedného jednání. Zaměříme se na to, jak žákovi, v souladu s legislativou, adekvátně pomoci a na co si dávat během rozhovoru s ním pozor. Prostor bude věnován také tomu, jak se po rozhovoru se sebevražedným žákem opečovat.
Během kurzu bude prostor pro diskuzi, zkušenosti a Vaše dotazy. Jsou vítány Vaše vlastní kazuistiky.
Skupinová supervize pro školní psychology
4 hodin|PrahaSupervize nabízí prostor, kde se můžeme v bezpečném a podporujícím prostředí podělit o svoje úspěchy, výzvy i nejistoty. Společně pak objevujeme nové perspektivy, rozvíjíme dovednosti a posilujeme Vaši sebedůvěru. Supervize vyžaduje aktivní účast. Účastníci si přinášejí vlastní témata, která mohou souviset například s příběhy dětí, s pracovními vztahy apod. Zaměření témat tedy může být kazuistické či seberozvojové.
Čas setkání: 8:00 - 12:00
Místo setkání: Komunitní centrum Jahoda v ulici Na Slupi (v blízkosti Karlova náměstí).