home

Jak pracovat se třídou, aby nám to fungovalo

32 hodin
|
Praha

Kurz je zaměřen na osvojení znalostí a dovedností při práci se třídou. Je kladen důraz na podporu zdravých vztahů mezi žáky a vytváření bezpečného třídního klimatu. Cílem je účastníkům nabídnout možnost zorientovat se v aplikaci různorodých technik a aktivit pro různé věkové skupiny a typy tříd. A to tím způsobem, aby pedagogové byli schopni zvolit správnou techniku, vyhodnotit rizika s ní spojená a uměli reagovat na krizové situace, které přirozeně přichází. Během kurzu budou mít účastníci možnost si sami zažít a vyzkoušet různé aktivity a techniky. Dále je při kurzu kladen důraz na nabytí vlastních kompetencí, zvládání a rozpoznávání vlastních emocí a práce s nimi.

Jak pracovat se třídou, aby nám to fungovalo
home
waves

Cílová skupina

Pedagogové prvního a druhého stupně základních škol, pedagogové středních škol a odborných učilišť, školní speciální pedagogové, školní psychologové, sociální pedagogové, pedagogové volného času, asistenti pedagoga, vychovatelé.

Termíny


Termín
středa - sobota 9. - 12. 4. 2025
Cena
9 500
Místo
Praha
arrow

Jakým tématům se budeme věnovat

  • vývojové etapy školní třídy
  • aktivizační a seznamovací hry, benefity a rizika
  • tvorba bezpečného prostředí
  • role pedagoga při vytváření bezpečného prostředí
  • signály upozorňující na rizika v kolektivu
  • aktivity a činnosti na podporu zdravých vztahů mezi žáky
  • práce s emocemi žáka/žáků
  • aktivity na rozvoj kooperace a koheze v kolektivu
  • modifikace aktivit
  • práce s reflexí
  • práce s vlastními emocemi
  • ukončovací rituální aktivity
  • pojmenování řešení u konkrétních situací souvisejících s tématem ukončení
  • možnosti zpětné vazby
  • nácviky, řešení modelových situací

Cíl kurzu

Cílem vzdělávacího programu je, aby si účastníci osvojili znalosti ohledně efektivní práce s třídním kolektivem a nabytí kompetencí pro vedení třídní skupiny. Cílem je rovněž získat dovednosti v oblasti vedení a vyhodnocení reflexe. Po absolvování tohoto vzdělávacího kurzu by měli být pedagogové schopni samostatně vést aktivity podporující bezpečné třídní klima, vhodně reagovat na krizové momenty, vědět, jak efektivně pozorovat chování žáků a vědět kam se obrátit o pomoc.  V průběhu celého kurzu bude vymezen prostor pro dotazy účastníků a také pro jejich připomínky a sdílení vlastních zkušeností.